תוכנית עסקית לבנק או כאבני דרך


תוכנית עסקית תקציר או מלאה, מה מכניסים ומה נשאר בחוץ? הכל תלוי מה היעד של התוכנית העסקית, לצורך קבלת הלוואה בבנק או להתוות דרך לבניית עסק

במקרה הראשון התוכנית העסקית תהיה יותר קצרה ותכיל את מה שהבנק רוצה לשמוע/לדעת. במקרה השני, לעומת זאת, התוכנית תהיה הרבה יותר מפורטת. כמובן שהעלויות משתנות בהתאם לסוג התוכנית, לכן ראשית נכתוב תוכנית קצרה אשר מיועדת לבנק, לצורך קבלת הלוואה בבנק, ורק לאחר קבלת ההלוואה נכין עבורכם תוכנית עסקית שתכלול את כל אבני הדרך לעסק המיוחל.

למרות האמור במאמרים שונים במדיות השונות, כי כל אחד יכול לכתוב תוכנית עסקית. אנו נוטים שלא להסכים עם האמור. מניסיוננו למוד השנים, הרוב המוחלט של התוכניות העסקיות שנכתבו באופן עצמאי לא הצליחו להגשים את מטרתן, וזאת בעיקר בשל לקותן בחוסר רב של מידע ופירוט החיוני לתוכנית העסקית, המעשיר והמעניק לה את חוסנה בפני הגורמים המחליטים, והמאשרים.

השילוב של צוות מומחים וניסיון רב שנים הוא זה שמעניק לו את אחוז ההצלחה הגבוה בהגשמת מטרתה של התוכנית העסקית. לדוגמא, בעת הקמת העסק ישנן הרבה הוצאות שלא קופצים ישר לראש בעת כתיבת התוכנית העסקית, ולצערנו, אנו נוטים לגלות אותם רק בזמן אמת של מהלך ניהול העסק. הוצאות לא צפויות אילו עלולות להוציא את העסק מאיזון, לגרום לצניחתו, ולעיתים, במקרים גרועים אף יותר להביא לסגירתו.

דוגמאות להוצאות סמויות: פיצויים לעובדים, הוצאות תפעוליות שונות שנשכחו לקחתם בחשבון, הוצאות קופה קטנה, שהפכו לקופה גדולה, תשלומי מס גבוהים על דברים שלא ידענו שחייבים במס או של היינו בקיאים בשיעורי המס עבורם, מצב נקודת הפתיחה של אביזרי ומכשירי העסק, וצפי נטייתם להתקלקל או להישבר, במקרים בהם נרכש ציוד יד שנייה ועוד.

חברת אקסלנט לואן עברה במסלול המכשולים של בניית תוכנית עסקית, מספר רב של פעמים בהצלחה יתרה, ומביאה עמה ניסיון עשיר שיכסה את כלל היבטי העסק שלכם, בכדי להימנע ככל האפשר מהפתעות לא נעימות ובלתי צפויות. לפרטים נוספים אודותינו, לייעוץ ועוד, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בטלפון 054-497-2668, ותהיו צעד אחד קרובים יותר אל העסק הנכסף.