תוכנית עסקית לאתרי אינטרנט ואפליקציות


על מנת להכין תוכנית עסקית לאתר אינטרנט יש צורך להבין באתרי אינטרנט, באקסלנט לואן תקבלו מומחים בתחום אתרי אינטרנט שיוכלו לייעץ בבניית האתר ולפשט את העלויות הכרוכות בכך, בנוסף אנו נלווה אותך בתהליך כולו וננתח עבורך את הסיכונים הקיימים בעולם האינטרנט, לפרטים נוספים צרו עימנו קשר בטלפון 054-4972668 ונשמח לעזור.

כתיבת תוכנית עסקית לאתר אינטרנט אין הכוונה לאתרי תדמית של בעל מקצוע כזה או אחר, הכוונה לאתרי אינטרנט שמטרתם להביא הכנסה מהאתר עצמו, כגון פורטלים, אתרי תוכן, אינדקסים, תוכנות/משחקים , תוכנות שירות מבוססות WEB ואפליקציות.

הוצאות: מספר נקודות שצריך לשים עליהם את הדגש ואנשים בד"כ ממעיטים בחשיבותם:

1. בניית אתר / אפליקציה ייעודית מותאמת אישית לביצוע פעולות לרוב מתחילה בעשרות אלפי שקלים ומסתיימת במאות אלפי שקלים (ויש גם במיליונים), הרבה פעמים אנשים חושבים שאתר אינטרנט זה משהו פשוט כמה שורות קוד ויש אתר, לא כך הדבר, לעיתים נדרש צוות פיתוח והעלויות יכולות להאמיר בקלות לסכומים גבוהים מאוד.
2. אחסון ותחזוקה – בעניין אחסון ותחזוקה יש להפריד בין אחסון אתרי תדמית לבין אחסון תוכנה או אתר ייעודי, בעוד שעלויות אחסון לאתר תדמית נעות סביב 80 ₪ בחודש, אחסון אתרי מכירות כבר נוסקים למאות שקלים בחודש ואחסון אתרים ייעודים מאמירים לאלפי שקלים בחודש.
3. עלויות אחזקה – אע"פ שלרוב נשאף שהאתר יהיה אוטומטי ואף שוקדים לבנות אותו כך, לרוב אתרי אינטרנט אינם מתפעלים את עצמם בעצמם תמיד יש מה לעשות, החל מלקרוא פניות לקוחות, דרך פיקוח על המשתמשים, ועד הכנסת חומר חדש, גרפיקה וכולה – יש לתמחר את העלות החודשית של האחזקה בנפרד שבד"כ מתחילה באלפי שקלים בודדים.
4. ישנם עוד לא מעט דגשים שקצרה הכרזה מלהכילם ויש לחקור אותם במלוא כובד הרצינות לכל פרויקט בנפרד על פי תכונותיו ושאיפותיו.

הכנסות: גם בעניין ההכנסות ניתן 3 דגשים חשובים מאוד שלא תמיד אנשים נותנים עליהם את הדעת

1. לא כל רעיון טוב ניתן להמיר לכסף, הרבה פעמים אנשים באים אלינו עם רעיון טוב, אפילו טוב מאוד, אך לאחר בירור קצת מסתבר שלא ניתן להרוויח ממנו כסף, אומנם הוא רעיון טוב אך אף אחד לא יהיה מוכן לשלם עליו, כמובן שיש פרויקטים שמטרתם שונה מאשר רווח כספי ישיר, לדוגמא פרויקטים שמטרתם לאסוף מידע ולכל פרויקט צריך להגדיר את המטרות, המטרה הנפוצה ביותר הינה רווח כספי.
2. אז מאיפה תביאו כסף? הרבה אנשים אומרים מפרסומות, אז בואו נבין כמה מרוויחים מפרסומות, על כל 1000 אנשים שנכנסים לאתר הרווח הוא בין 5 ועד 50 דולר ל-1000 כניסות, ההפרש הגדול תלוי באיכות האתר ובמיקוד הפרסומת לתחום עיסוק האתר, אז אם תביאו 10K אנשים בחודש תרוויחו כ-50-500 דולר לחודש לכל היותר, 20K אנשים בחודש תרוויחו כ-100-1000 דולר לכל היותר, כמובן שהסכומים יפים כעיסוק משני, אך כעיסוק עיקרי זה לא סכום שמאפשר ליצור מנגנון עסקי רווחי וכלכלי ולכן פרסומות בלבד זה לא מקור הכנסה איכותי (בד"כ).
3. שיטות גבייה באתר אינטרנט - כיום ישנם מספר שיטות גבייה עיקריים באתר אינטרנט, כרטיס אשראי, paypal וגבייה באמצעות הודעה טלפונית (SMS), לפני בניית אתר מומלץ לבדוק את העלות של כל אחת מהשיטות, יכול לספר על לקוח שרצה לגבות באמצעות SMS 2 ₪ מלקוחות ובחישוב שעשה הסתבר שהעלות שלו לשליחת הSMS ולביצוע הפרוצדורה גדולה מ1.5 ₪ ולכן יישאר לו רק אגורות בודדות, כמובן שהלקוח ביטל את התוכנית המקורית ופנה לתוכנית אחרת לגביית תשלום.

לפרטים נוספים צרו איתנו קשר בטלפון 054-4972668 ונשמח לעזור