סיפורי הצלחה - הלוואות בערבות מדינה


סיפור הצלחה 4 – אושר סכום של 200 אלף ₪ לחנות בקונספט "הכל בדולר"

נקודות ראויות לציון:

  • במהלך הכנת התוכנית העסקית, הצגנו ללקוח נתונים המצביעים באופן חד משמעי על עלייה באחוזי הרווח של העסק, תוך התאמת גובה הבקשה לצרכים הספציפיים שהלקוח הציג בפנינו בשביל לקבל את האשראי הטוב ביותר עבורו.
  • במסגרת שירותי הייעוץ שהוענקו ללקוח, ניתחנו  את מחזור הפעילות של העסק, האובליגו ונתונים נוספים על מנת לאמוד את יכולת ההחזר של העסק.
  • תהליך גיוס אשראי מהקרן בערבות מדינה אורך כחודשיים, אך במקרה של לקוח זה, הליך גיוס האשראי ארך 20 יום בלבד.

לקוח בעל חנות בקונספט "הכל בדולר" נהג לרכוש סחורה דרך יבואן ישראלי, אשר ייבא את המוצרים השונים מסין.
על מנת להזיל עלויות ולהגדיל רווחים, ביצע הלקוח מחקר שוק והצלבת נתונים, ולאחר בדיקה מעמיקה החליט לייבא את הסחורה בעצמו מחו"ל, ולרכוש אותה ישירות מהיצרן ולא ע"י מתווך.

הלקוח קבע פגישות עם ספקים מחו"ל ואף טס לסין בעצמו, אך לדאבונו, ברגע האחרון התברר שהבנק שלו סירב לאשר את ההלוואה ולא מוכן היה לממן את ייבוא הסחורה מחו"ל בסך של 200,000 שקל.

לאחר שהלקוח פנה אלינו, הכנו תוכנית עסקית מתאימה והגשנו בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה, הבקשה אושרה והלקוח קיבל אישור להלוואה בסכום המקורי אותו דרש!

לסיכום, הלקוח קיבל מהבנקים הלוואה בריביות נמוכות, ונהנה מתזרים מזומנים זמין לצורך ייבוא סחורה, תוך כדי הורדת עלות המכר שלו (עלות קניית המלאי), ובהתאם, נהנה מאחוזי רווח גבוהים יותר.


סיפור הצלחה 3 - אושר סכום של 300 אלף ₪ לעסק אשר עוסק בשיווק אופניים לחנויות.

נקודות חשובות:

  • הלקוח עשה טעות ולקח הלוואה לא מתאימה מאחר והלך ללא ליווי לבנק-  הבנק לא התחשב בלקוח וסירב לתת את יתרת הסכום הדרוש. רק לאחר ההתערבות שלנו וקבלת הלוואה נוספת מהקרן בערבות מדינה, "הבנק הבין" שאיתו או בלעדיו הלקוח יקבל את הכסף, ונרתם לתת את יתרת הסכום הדרוש ללקוח בסך 300 אלף ₪.
  • חשוב להבין שבעזרת הכסף הזה הלקוח יכול לספק כמויות יותר גדולות של סחורה, מה שאומר שהרווח עתיד לגדול משמעותית.
  • לעולם לא נמליץ ללקוח לקחת הלוואה שלא מתאימה לעסק וליכולות הכלכליות שלו, כל הלוואה תהיה מתאימה לכושר ההחזר של הלקוח ומגובה בתוכנית עסקית.

הלקוח בעל חנות למכירת אופניים וציוד נלווה בחדרה מזה 4 שנים.

עיקר פעילות העסק מתבצעת מול לקוחות פרטיים כאשר לאחרונה ובזכות כישוריו העסקיים של הלקוח, התרחבה הפעילות והלקוח החל למכור בסיטונאות.

פעילות העסק התרחבה מחנות בחדרה למחסן הפצה בסיטונאות אשר מספק סחורה לכ-60 נקודות ברחבי הארץ. השינוי אותו עבר העסק היה מבורך ותרם לגדילה משמעותית של העסק בזמן קצר מאוד, אולם  ככל שהעסק התקדם הלקוח הרגיש שיש קושי של ממש במימון המלאי ומשכורות העובדים.

המלאי שהעסק רכש סגר ללקוח  את כל מקורות האשראי והלקוח מצא עצמו ללא יכולת לרכוש ציוד נוסף.  כיוון שכך הלך הלקוח פנה עצמאית  לבנק וקיבל הלוואה בסך 1.4 מיליון ₪, אך לאחר תקופה קצרה גילה שחסר לו עוד 600 אלף ₪ שהבנק לא היה מוכן בשום אופן להשלים לו כיוון שהוא כבר לקח הלוואה גדולה לכאורה ( אנחנו הרבה פעמים נזהרים ומזהירים את הלקוחות לא לקחת הלוואות שלא מתאימים לצרכים שלהם).

בעזרתנו קיבל הלקוח הלוואה מהקרן בערבות מדינה בסך 300 אלף ₪, כאשר מיד לאחר שהבנק שלו ראה שהוא קיבל הלוואה בסך 300 אלף ₪ מהקרן בערבות מדינה ועל מנת לא לפספס את הלקוח, הבנק לו נתן לו הלוואה נוספת של 300 אלף ₪ וכך הלקוח הגיע לסכום שהיה דרוש לו מהתחלה, 2 מיליון ₪.


סיפור הצלחה 2 - אושר סכום של 250 אלף ₪ לעסק אשר עוסק בייבוא בגדים בסיטונאות.

למשרדינו הגיע איש עסקים ממולח אך עם בעיה קשה של תזרים מזומנים.

הלקוח מתקשה לקבל הלוואה רגילה מהבנק מאחר ואין בידו להמציא את הביטחון הנדרש לבנק, כמו גם העובדה שהעסק שלו מוגדר בענף מסוכן ע"י הבנק ועוד מגוון סיבות, ועל כן נאלץ לקחת הלוואות הניתנות בקונסטלציה של ניכיון צ`קים. חשוב לציין שהלוואות תחת המושג ניכיון צ`קים ניתנות לתקופה קצרה ועם ריביות גבוהות מאוד אשר מגיעות לכדי פגיעה ברווחיות העסק בצורה ישירה.

בשלב הראשון הלקוח הבין את הבעיה שיש אצלו בעסק והשכיל להבין שקבלת הלוואה בערבות מדינה תטיב עימו שכן יוכל לשמור לעצמו רווחיות גבוהה יותר מאחר וישלם פחות עמלות לבנק.

לאחר תהליך של ייעוץ עם הכלכלנים שלנו, שהם בודקים  לשעבר בקרן בערבות מדינה, בנינו עבור הלקוח תוכנית עסקית וסיפקנו הסבר ללקוח אודות האפשרויות הרלוונטיות הניתנות לו.

בצוותא עם הלקוח, גיבשנו בקשה להלוואה בעזרת הקרן בערבות מדינה, בקשה מקצועית ובסטנדרטים התואמים את הקריטריונים של הגופים הבודקים את ההלוואות עבור הקרן בערבות מדינה  והבנקים.

לעסק אושר 250 אלף ₪ בריבית נמוכה מאוד, של 4.5%, ובנוסף ניתנה תקופת גרייס של חצי שנה.

ראוי לציין כי הלקוח ניגש לפני כשנה לקרן בערבות מדינה, באופן פרטי, ונשלל בעקבות מגוון סיבות. חברתנו ונתנה ללקוח מספר טיפים אשר סייעו לו לעבור הפעם בהצלחה את התהליך.

חשוב לציין שעתה הלקוח יוכל לצבור סכום כסף נזיל שישמש עבור העסק. קבלת הלוואה בערבות המדינה לא רק שמאפשרת ללקוח מרחב נשימה בעסק, אלא גם מחזקת את מעמד הלקוח מול הבנק בפנייה הבאה שלו לבקשת הלוואה מהבנק.

הכי חשוב שבעזרת הכסף שאושר, הלקוח יכול לייבא סחורה בהיקף גדול יותר, ובכך להוריד את עלות המכר ולשפר את הרווחיות. הלקוח יכול להשאיר את הכסף שבחסכונות הבנק ולהשתמש באשראי שניתן לו.


סיפור הצלחה 1 - אושר סכום של 150 אלף ₪ לעסק חדש-בהקמה- חנות בגדים באזור השרון.

הלקוחה, בת 22, רצתה להגשים חלום ולפתוח חנות בגדים משלה לאחר שצברה ניסיון כשהייתה בעלת מספר דוכנים וחנויות קטנות וזמניות. לצורך מטרה זו היה על הלקוחה לגייס סכום כסף שלא היה בידה ושכרה את שירותינו לשם כך.

כאשר הלקוחה הגיעה למשרדינו פגשנו עלמה צעירה עם מוטיבציה מטורפת להצליח ואמונה שתגיע רחוק (מאוד).

בתחילת הייעוץ ביקשה הלקוחה סכום של כ-70 אלף ₪, אבל, לאחר בניית תוכנית עסקית לחנות בגדים הוסבר ללקוחה כי סכום של 70 אלף ₪ יהיה לא אפקטיבי ועשוי להשאיר אותה לאחר תקופה קצרה ללא משאבים ויכולת כלכלית לנהל את העסק.

מצב שכזה, של גיוס אשראי בסכום לא מתאים, עלול לגרום לקשיים רבים ומיותרים עבור עסק בתחילת דרכו-שניתן למנוע, ואף במקרים מסויימים לקריסה של העסק.

הכלכלנים שלנו, אשר שימשו בעבר כבודקים בקרן בערבות מדינה, הסבירו ללקוחה תוך כדי בניית התוכנית העסקית כי סכום זה נמוך משמעותית מהסכום אותו היא תצטרך בפועל, עפ"י הניסיון והידע אותו הם מביאים עימם מהכרות עם התחום.

הלקוחה קיבלה את המלצותינו והגשנו עבורה בקשה לקבלת הלוואה שגדולה ביותר מפי 2 מהדרישה הראשונית של הלקוחה- הסכום אושר במלואו.

מיותר לציין (אך בכל זאת) שהלוואה בסכום שכזה סביר להניח שלא הייתה ניתנת דרך הלוואה רגילה מבנק , ובוודאי לא בריביות מסובסדות ונוחות, עם פריסה נוחה, תקופת גרייס ויתרונות נוספים.

ראוי לציין כי תוך כדי התהליך, הצוות שלנו סיפק שירות נוסף ללקוחה כשהיה אחראי על מציאת בנק שיקלוט את הלקוחה להלוואה בערבות מדינה, מאחר והבנק של הלקוחה התנגד לתת ללקוחה אשראי כלשהו-רגיל או בערבות מדינה.