קרן פועלים לעסקים


קרן פועלים לעסקים הינה קרן בחסות בנק הפועלים, המקבילה לקרן בערבות מדינה. חברת אקסלנט לואן מתנהלת מול קרן פועלים לעסקים במקביל להתנהלות מול הקרן בערבות מדינה בהתאמה לצורכי בעל העסק.

לפרטים נוספים אודות קרן פועלים לעסקים ולשכירת שירות המומחים שלנו, נשמח אם תצרו קשר בטלפון 054-4972668.

מהי קרן פועלים לעסקים?

הקרן בערבות מדינה ביסודה הינה קרן מתחדשת, כאשר באפריל 2016 עלה הצורך במכרז חדש לבחירת שותפויות פיננסיות להעמדת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה. בכל מכרז נתון הקרן בערבות מדינה מתקשרת עם ארבע שותפויות בלבד, אשר כל אחת מהן הינה תאגיד בנקאי אשר יהיה אמון על העמדת הלוואות, ניהולן, וגבייתן וישמשו כשלוחות של מדינת ישראל בקרן בערבות מדינה. בין השנים 2010-2016, נמנה בנק הפועלים ברשימת הבנקים שזכו לעבוד עם הקרן בערבות מדינה ביחד עם בנק אוצר החייל, בנק מרכנתיל, ובנק מזרחי.

אלא שלאחר המכרז החדש בנק לאומי זכה במכרז החדש, ו"נישל" כביכול את בנק הפועלים מרשימת הבנקים שזכו לעבוד עם הקרן בערבות מדינה, כך שמעתה ארבעת התאגידים הבנקאיים שנבחרו לעבוד עם הקרן בערבות מדינה הינם בנק אוצר החייל, בנק מרכנתיל, בנק מזרחי, ובנק לאומי (ולא בנק הפועלים).

בנק הפועלים מצדו ראה בכך חלון הזדמנויות, והחליט בצעד אמיץ להקים קרן הלוואות עצמאית משלו בדומה לקרן בערבות מדינה, הנקראת "קרן פועלים לעסקים". הקרן בבסיסה זהה כמעט לחלוטין לקרן בערבות מדינה. כלומר קרן פועלים לעסקים עדיין נבדקת על ידי אותו הגוף BDI שבודק מידע על לקוחות, כאשר הבודקים הינם כמובן כלכלנים עצמאיים וחיצוניים לבנק הפועלים המבצעים בדיקות עבור הקרן החדשה.

מה ההבדל בין הקרן בערבות מדינה לקרן פועלים לעסקים?

ראשית, ראוי לציין כי שתי הקרנות: הקרן בערבות מדינה וקרן פועלים לעסקים הינן ביסודן זהות, עם זאת קיימים הבדלים, וכל אחת בעלת יתרונות הייחודיים לה. למשל בקרן פועלים לעסקים הערבות היא של בנק הפועלים עצמו, ולא של המדינה, כמו-כן, הקרן מגבילה לעסקים בעלי מחזור עסקים שעד 25 מיליון ₪ - עובדה שמצביעה על כך שהקרן מיועדת לעסקים קטנים בלבד, בשונה מהקרן בערבות מדינה שפונה גם לעסקים קטנים וגם עסקים בינוניים.

קרן פועלים לעסקים הינה בעלת יתרונות במובנים מסוימים אחרים בכך שהיא מעניקה תנאים משופרים, המתבטאים בין השאר בתקופת אשראי משופרת של עד 6 שנים (במקום עד 5 שנים הנהוג בקרן בערבות מדינה), במתן גרייס של עד 12 חודשים (במקום מתן גרייס של עד 6 חודשים על ידי הקרן בערבות מדינה), ופטורה מעמלת הקצאה בטוחה.

להלן תנאי קרן פועלים לעסקים בהשוואה לקרן בערבות מדינה:

 

הקרן בערבות מדינה

הקרן פועלים לעסקים

תקופת אשראי

עד 5 שנים

עד 6 שנים

סוג הערבות

ערבות מדינה

ערבות תאגיד בנקאי – בנק הפועלים

תקופת אשראי (גרייס)

עד 6 חודשים גרייס

עד 12 חודשים גרייס

סכום הלוואה מקסימלי

עד 8% מהמכירות עבור עסק קטן בעל מחזור עסקים שלמעלה מ-6.25 מיליון ש"ח

עד 10% מהמכירות עבור עסק קטן בעל מחזור עסקים שלמעלה מ-5 מיליון ש"ח

שיעור בטוחות מקסימלי הנדרש מהלווה לעסק בהקמה

10% ל-300,000 ש"ח

הראשונים ו-25% ליתרה

25%

עמלות

עמלה בגובה 1%-2% מהיקף ההלוואה בהתאם לגודל העסק.

ללא עמלת הקצאה בטוחה

תקרת מחזור שנתי

עבור עסק קטנים ובינוניים בעלי מחזור עסקים שנתי של עד 100 מיליון ש"ח

עבור עסקים קטנים בעלי מחזור עסקים שנתי של עד 25 מיליון ש"ח

 

אקסלנט לואן הינה חברה המונה צוות כלכלנים בכירים שעבדו בבנקים ובקרנות השונות מטעם המדינה, שמומחיותם היא להשיג לכם את המימון שתבקשו בתנאים הטובים, הנוחים, והמשתלמים ביותר. לפרטים נוספים אודות קרן פועלים לעסקים, ולשכירת שירות מומחים, אנו מזמינים אתכם להתקשר אלינו לטלפון 054-4972668 או לכתוב לנו לכתובת המייל [email protected] – ונשמח לענות על כל שאלה.